Under den senaste veckan har jag upptäckt att jag är otursförföljd. Har varit med om allt från att köa till banken i onödan, stå i kassakö bara för att upptäcka att de inte tar emot mitt kort, ickefungerande bankautomater så att det inte går att ta ut kontanter heller, och så fick jag ju punktering på cykeln också. Ja och mitt holländska studiekort blev praktiskt nog skickat till Vasa (?). Dessutom fick jag höra att VR lägger ner en massa tågturer mellan Vasa och Åbo så när jag väl kommer tillbaka härifrån kommer transporterna försvåras drastiskt.
 
Och så idag, första skoldagen till ära. Jag hade planerat att vara ute i god tid till metron, 45 minuter före jag skulle vara på campus. Så då jag väntat en stund kollade jag hemsidan 9292 för att kolla när min metro egentligen skulle komma, och såg till min förskräckelse att alla tåg på min linje var minst en halvtimme försenade och jag inte skulle komma i tid om jag fortsatte vänta. Så jag rusade iväg efter min (lånade) cykel och trampade iväg så fort jag kunde. Kom fram till campus precis då föreläsningen skulle börja men självklart bråkade låset med mig så jag stampade sist och slutligen in i föreläsningssalen fem minuter försenad. Alla som känner mig vet att jag har grova obehag för att komma för sent till sådana tillställningar och i normala fall skulle jag antagligen ha struntat i att dyka upp över huvud taget. Men jag öppnade nervöst dörren och gick in på min första föreläsning här borta. Och tur det för det var en riktigt bra föreläsning med en mycket inspirerande föreläsare! 
 
Efter min morgonföreläsning har jag dock håltimme i nästan fem timmar och eftersom jag bor en bit från campus stannade jag kvar och försöker som bäst få tiden att gå. 

Om första skoldagen. Och att vara otursförföljd.

Resedagbok Kommentera
Under den senaste veckan har jag upptäckt att jag är otursförföljd. Har varit med om allt från att köa till banken i onödan, stå i kassakö bara för att upptäcka att de inte tar emot mitt kort, ickefungerande bankautomater så att det inte går att ta ut kontanter heller, och så fick jag ju punktering på cykeln också. Ja och mitt holländska studiekort blev praktiskt nog skickat till Vasa (?). Dessutom fick jag höra att VR lägger ner en massa tågturer mellan Vasa och Åbo så när jag väl kommer tillbaka härifrån kommer transporterna försvåras drastiskt.
 
Och så idag, första skoldagen till ära. Jag hade planerat att vara ute i god tid till metron, 45 minuter före jag skulle vara på campus. Så då jag väntat en stund kollade jag hemsidan 9292 för att kolla när min metro egentligen skulle komma, och såg till min förskräckelse att alla tåg på min linje var minst en halvtimme försenade och jag inte skulle komma i tid om jag fortsatte vänta. Så jag rusade iväg efter min (lånade) cykel och trampade iväg så fort jag kunde. Kom fram till campus precis då föreläsningen skulle börja men självklart bråkade låset med mig så jag stampade sist och slutligen in i föreläsningssalen fem minuter försenad. Alla som känner mig vet att jag har grova obehag för att komma för sent till sådana tillställningar och i normala fall skulle jag antagligen ha struntat i att dyka upp över huvud taget. Men jag öppnade nervöst dörren och gick in på min första föreläsning här borta. Och tur det för det var en riktigt bra föreläsning med en mycket inspirerande föreläsare! 
 
Efter min morgonföreläsning har jag dock håltimme i nästan fem timmar och eftersom jag bor en bit från campus stannade jag kvar och försöker som bäst få tiden att gå.