En lördag i oktober.

Kommentera
 
En lördag i oktober, nämligen den allara sista, den 31.10, ja då var ljuset så himla fint här borta så jag kände att jag bara måste ta med mig kameran och åka iväg med cykeln.
 
 
Hamnade än en gång i Vondelpark, och ljuset var än en gång drömmigt. 
 
 
Cyklade ett varv runt parken med kameran runt halsen och knäppte massa bilder.
 
 
På vägen ut ur parken.
 
 
På hemvägen cyklar man över en bro. Ibland stannar jag där och fotar också.
 
 
Sedan cyklar man längs med kanalen. Här åker ibland riktigt stora båtar. Typ fraktfartyg.
 
 
På andra sidan kanalen finns nån form av spårvagnsparkeringsplats.
 
 
Och på "min" sida av ån finns det ett båthusbostadsområde.
 
 
Tänk att bo på vattnet.
 
 
Det finns en liten gångstig på landsidan av husen. På andra sidan finns bland annat en liten äng där det brukar finnas två hästar ibland.
 
 
Så ser det ut där jag bor. Förutom då man kommer över en bro till och till vårt kvarter. Där är det industriområde. 
 
Men mera om det senare.