Om att ha fyra veckor kvar.

Kommentera
Ja tänk. Idag är det fyra veckor tills jag flyger hem till Vasa. Om fyra veckor somnar jag i min egen säng. Och om fyra veckor och två dagar, ja då är det julafton. Vart har den här hösten tagit vägen?
 
Jag har lite blandade känslor. Dels ser jag jättemycket fram emot att få komma hem, att få krama om familjen, vännerna, och speciellt hunden! Som väntat har jag nog saknat hunden mest. Jag behöver en hund i mitt liv, och varje gång jag ser en hund här skär det i hjärtat och jag vill springa fram och krama den. Crazy dog lady, jag vet.
 
Samtidigt känner jag stressen krypa fram. Stressen över att mitt äventyr håller på att ta slut, att jag borde leva ut allt så mycket som möjligt medan jag har chansen. Dock måste jag acceptera att Amsterdam är en sådan stad att saker man vill göra aldrig kommer att ta slut. Men staden kommer att finnas kvar, och jag kommer definitivt att komma tillbaka någon gång.
 
Hur som helst. De här resterande fyra veckorna ska jag försöka göra så bra som möjligt! Visst, tentveckan kommer att äta upp mitt liv men jag kommer försöka boka in lite ljuspunkter med jämna mellanrum. Ikväll köpte jag biljetter till en konsert av ett av mina favoritband, som spelar en halvtimmes tågresa bort, fredag kväll för endast 12,50! Ska bli himla roligt. Lördag ordnas det en finsk julmarknad så dit måste jag ju bara gå och kolla. Och för tillfället funderar jag på att förbeställa en biljett till Van Gogh-muséet till imorgon för att undvika köer.
 
...jag tror bestämt att jag ska slå till.