Imorse vaknade jag 06.30 av grävmaskiner utanför fönstret. Trevligare uppväckning kan jag nog tänka mig en måndag morgon. Trots detta var jag ändå sen i morse, även om det inte var många minuter. En orsak till detta var ett par ordentliga flaskhalsar på skolvägen. Till att börja med var det en sådan rusning på cykelbanan att det blev långa köer och en trafikstockning då långt ifrån alla hann över vägen då det var grönt ljus. En ytterligare flaskhals uppenbarade sig då alla dessa cyklister måste anpassa sig från en tvåfilad bana till en bana med bara en fil. Kände mig som att jag körde bil i rusningstrafik, förutom att det var med cykel! Tursamt nog har Amsterdam ändå väldigt bra cykelvägar.
 
För tillfället har jag föreläsning, närmare bestämt tea break so min brittiska föreläsare så fint uttrycker det. 

Om cykeltrafikstockning och tea breaks.

Resedagbok Kommentera
Imorse vaknade jag 06.30 av grävmaskiner utanför fönstret. Trevligare uppväckning kan jag nog tänka mig en måndag morgon. Trots detta var jag ändå sen i morse, även om det inte var många minuter. En orsak till detta var ett par ordentliga flaskhalsar på skolvägen. Till att börja med var det en sådan rusning på cykelbanan att det blev långa köer och en trafikstockning då långt ifrån alla hann över vägen då det var grönt ljus. En ytterligare flaskhals uppenbarade sig då alla dessa cyklister måste anpassa sig från en tvåfilad bana till en bana med bara en fil. Kände mig som att jag körde bil i rusningstrafik, förutom att det var med cykel! Tursamt nog har Amsterdam ändå väldigt bra cykelvägar.
 
För tillfället har jag föreläsning, närmare bestämt tea break so min brittiska föreläsare så fint uttrycker det.