2016

Kommentera
 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Definitivt! Blev utistutor, åkte till Bråvalla för att volontärarbeta och se en massa bra band och bodde i tält i nästan en vecka! Skrev ett kontrakt i egenskap av egenföretagare, designade en hel tidning själv från scratch, med mera med mera.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inga vänner men min äldsta kusin fick tvillingar.

Dog någon som stod dig nära?
En gammelfaster, en annan gammelfasters man, och så vår älskade hund :(

Vilka länder besökte du?
Sverige och Nederländerna.
 
 
 
Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?
Tycker 2016 varit ett bra år, så kan faktiskt inte komma på nåt!
 
Vilka datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
Kommer faktiskt inte ihåg några exakta datum utan det är mera händelser. Var på två årsfester, reste tillbaka till Amsterdam i våras, volontärade på Bråvalla och spenderade några dagar i Stockholm i slutet på sommaren. Midsommar var väldigt bra, och även vappen. Hann också på flertalet sitzar och övriga fester som varit minnesvärda!
 
Vad var din största framgång 2016?
Från att det såg ut som att jag inte skulle få sommarjobb i år heller, dök plötsligt två möjligheter upp. Annorlunda än jag tänkt mig, men roligt har det varit! Har även utvecklats som person massor, vilket jag märker nästan dagligen.

Största misstaget?
Jag märker att jag är dålig på att hålla kontakten med folk ibland, något jag borde bli bättre på!
 
 
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hade en jobbig förkylning i höstas, men det är nog allt tror jag.

Bästa köpet?
Har inte gjort några stora inköp i år. Jo, några jackor som jag använt massor!
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, transport.. Mat?
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Då jag fått goda nyheter! Som då mina föräldrar bestämde sig för att köpa en ny valp och då jag fått jobb.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016?
Kents sista album åtminstone. Kommer inte på något annat just nu faktiskt! Är en sån som lyssnar på samma låtar år ut och år in.. Kanske Cake by the Ocean av DNCE? Och The Funeral av Band of Horses.
 
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har gått upp och ner, men tror jag överlag varit gladare?
 
Hur tillbringade du julen?
Hemma hos min familj med farmor och en gammelfaster och hennes man. Juldagen med familjen och sedan träffade jag en kompis på en cider innan vi gick ut och spelade pokemon hela natten haha.

Favoritprogram på TV?

På spåret (nörd), How I Met Your Mother, Orange is the new black, Friends och Idol
 
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Näe, brukar inte hata. Tror regeringen med Sipilä i spetsen kommer närmast..

Bästa boken du läste i år?
Nu skäms jag men har faktiskt inte läst en enda bok på fritiden! Endast kurslitteratur.
 
Största musikaliska upptäckten?
Jag har nog mest lyssnat på sådant jag hittat tidigare.
 
 
 

Något du önskade dig och fick?

Roliga jobb!
 
Något du önskade dig men inte fick?
Fler resor?

Årets bästa film?
Har sett så himla lite på film..

Filmer du såg på bio?
Tror jag bara sett en, How to be single.
 
 
 
 
Konserter/Spelningar du sett?
Oj massor!
Norlie & KKV i Åbo i April
Mumford and Sons två gånger! I Helsingfors i Maj och sedan på Bråvalla igen.
På Bråvalla såg vi också Biffy Clyro, Volbeat, Bastille, The Sounds, Timbuktu, Melissa Horn, Veronica Maggio, E-type, lite av Rammstein, Icona Pop med flera! Massor helt enkelt!
Så var vi på Kents sista spelning i Finland i oktober.
Och så både pappas och brors spelningar och annat random på klubbar och efterfester etc.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Det var en tisdag. Jag var på föreläsning och fich choklad av en kompis. Sedan träffade jag en annan kompis, vi skulle på kaffe och så hamnade vi på eftis i underjorden. Sedan träffade jag mormor på stan innan jag for hem och åt. På kvällen hade jag oljemålning. He va he.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkert finns det men onödigt att fundera på sånt som inte hände.
 
 
 

Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
Lika enkel som vanligt heh..

Vad fick dig att må bra?
Mina vänner och min familj. Att jag varit sysselsatt med roliga saker!
 
Vem saknade du?
Saknar alltid folket i Vasa då jag är i Åbo och vice versa så många :) 
 
De bästa nya människorna du träffade?
Mina utisar!
 
Detta väntar mig 2017:
Ska vara tutor i år igen och börjar genast första januari. Jag väntar mig att få lära känna nya människor från olika delar av världen igen och det ser jag fram emot! Så borde jag skriva gradu för att förhoppningsvis bli färdig under året.