2015

Kommentera
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jaadå! Hela grejen med att åka till Amsterdam på utbyte och allt som hör till förstås. Den listan kan göras lång. Besökte många nya platser, reste mellan länder i buss, sov på hostell och så vidare och så vidare. Också saker som hände innan jag åkte: skrev kandidatuppsats och blev kandidat, startade företag (som dessvärre inte varit så aktivt), besökte provinssirock, festivalcampade, bjöd på semi-hemlagad tårta på min födelsedag...
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej? Väl?

Dog någon som stod dig nära?
En gammelfaster.

Vilka länder besökte du?
Sverige, Nederländerna, Tyskland, Tjeckien och Belgien.
 
 
 
Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Ska bli skönt med egen lägenhet igen som man själv får inreda som man vill. Och så skulle det sitta fint med ett roligt sommarjobb! 
 
Vilka datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
17.8 då jag åkte iväg och 22.12 då jag åkte hem.
Sedan massvis meed olika händelser, såsom årsfest, Pampas Nationaldag, påsk, födelsedag, många sommardagar, provinssi, resorna under hösten osv osv.
 
Vad var din största framgång 2015?
Att jag fick mina kandidatpapper och åkte iväg på utbyte helt klart! Också att jag träffat så himla många fina människor. 

Största misstaget?
Varit dålig på att hålla kontakten med vissa människor då jag var borta.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Bara vanliga förkylningar, och så en konstig mage. 

Bästa köpet?
Min MacBook Pro var nog dyraste enskilda köpet men har inte ångrat det en sekund! Så köpte jag Nikeskor som jag använt i princip hela hösten så det var nog ett bra köp också. Och massa biljetter till evenemang, resor och konserter. Så får man inte glömma cykeln jag var beroende av i Amsterdam!
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Datorn, hyror (ojoj vad Amsterdam kostade!), mat, transport, evenemang och resor.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina fina vänner och familj. Att jag klarade av att bli kandidat och att jag fick åka på utbyte.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?
Har lyssnat mycket på Vasas Flora och Fauna samt Linnea Henriksson under hösten.
Pampaslåten 2015 var nog Bills, och den måste nog ha varit fiilislåten nummer ett annars också!
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Bra mycket gladare än 2014.
 
Hur tillbringade du julen?
Hemma hos min familj med farmor, juldagen med gammelfastrar, och mellandagar med hela tjocka släkten samt mina vänner!

Favoritprogram på TV?

På spåret (nörd), How I Met Your Mother, Orange is the new black, Friends och Idol
 
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Näe.

Bästa boken du läste i år?
Har bland annat läst Orange is the new black - mitt år i ett kvinnofängelse av Piper Kerman, Analfabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson, En man som hette Ove av Fredrik Backman och Delhis vackraste händer av Mikael Bergstrand. Dessa var alla riktigt bra!
 
Största musikaliska upptäckten?
Har inte riktigt hittat några nya favoriter i år vad jag kan komma på iaf.
 
 

Något du önskade dig och fick?

Åka på utbyte!
 
Något du önskade dig men inte fick?
Skulle ha varit roligt om fler hade haft möjlighet att komma och hälsa på mig i Amsterdam.

Årets bästa film?
Ojj ingen aning!

Filmer du såg på bio?
The Duff
Get Hard
Sista hunger games
 
 
Konserter/Spelningar du sett?
KAJ hela tre gånger!
Linnea Henriksson och Alina Devicersky
Medina på Pampas Nationaldag
Muse, Kent, Calvin Harries med flera på Provinssi
Death Cab for Cutie
Carpark North
Pappas och brors konserter/spelningar och random gratisspelningar på klubbar, köpcenter och liknande

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Ställde till med öppet hus och bjöd på tårta till alla som ville ha. På kvällen gick jag och en kompis ut och åt gott.
  
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkert finns det men onödigt att fundera på sånt som inte hände.
 
 

Hur skulle du beskriva din stil år 2015?
Väldigt enkelt. Går oftast i jeans och stickade tröjor för att hålla mig varm. Blev heller aldrig riktigt varmt på sommaren så samma gällde även där.

Vad fick dig att må bra?
Mina vänner och min familj.
 
Vem saknade du?
Alla nära och kära hemma då jag var borta. Allra mest saknade jag nog hunden.
 
De bästa nya människorna du träffade?
Alla människor jag träffade i Amsterdam!
 
Detta väntar mig 2016:
En del roliga evenemang har planerats in i kalendern, och så kommer jag faktiskt åka tillbaka till Amsterdam i mars. Hoppas på att utvecklas ännu mer än jag redan gjort som människa.