Sitter nu på tåget från Bratislava till Prag så tänkte uppdatera lite.


Min sista dag i Budapest var det igen helt fantastiskt väder. Jag besökte the house of terror och det var intressant men jag ville hela tiden vara ut och njuta av vädret! Efteråt promenerade jag till en park och åt lunch där. Gick förbi Budapest zoo och beståmde mig för att gå in och besöka elefanterna! Bra val för det var ett fint zoo med mycket att se för en liten peng.

Igår började jag dagen i saluhallen brevid mitt hostell för att handla lite souvenirer för mina sista ungerska slantar innan jag tog bussen till Bratislava. Busstuden var den lyxigaste jag varit med om! Gratis kaffe/te och tidningar, en bussvärdinna och en egen touchscrean vid varje sittplats, innehållandes filmer och musik. Vad detta kostade? Endast 8 €!

I Bratislava blev jag väldigt entusiastiskt bemött av personalen och fick direkt massa tips. Lämnade väskan på rummet, pratade lite med den tyska tjejen som redan bodde där och gick ut för att upptäcka gamla stan och slottet. På kvällen deltog vi i en matlagningskväll där vi tillrädde slovakisk mat! Roligt att få lära känna många olika människor.

Idag åkte jag ut till slottet i Devin och vandrade runt, innan jag åkte tillbaka till centrum, och vidare till tåget mot Prag.

Tåguppdatering

Resedagbok Kommentera

Sitter nu på tåget från Bratislava till Prag så tänkte uppdatera lite.


Min sista dag i Budapest var det igen helt fantastiskt väder. Jag besökte the house of terror och det var intressant men jag ville hela tiden vara ut och njuta av vädret! Efteråt promenerade jag till en park och åt lunch där. Gick förbi Budapest zoo och beståmde mig för att gå in och besöka elefanterna! Bra val för det var ett fint zoo med mycket att se för en liten peng.

Igår började jag dagen i saluhallen brevid mitt hostell för att handla lite souvenirer för mina sista ungerska slantar innan jag tog bussen till Bratislava. Busstuden var den lyxigaste jag varit med om! Gratis kaffe/te och tidningar, en bussvärdinna och en egen touchscrean vid varje sittplats, innehållandes filmer och musik. Vad detta kostade? Endast 8 €!

I Bratislava blev jag väldigt entusiastiskt bemött av personalen och fick direkt massa tips. Lämnade väskan på rummet, pratade lite med den tyska tjejen som redan bodde där och gick ut för att upptäcka gamla stan och slottet. På kvällen deltog vi i en matlagningskväll där vi tillrädde slovakisk mat! Roligt att få lära känna många olika människor.

Idag åkte jag ut till slottet i Devin och vandrade runt, innan jag åkte tillbaka till centrum, och vidare till tåget mot Prag.