Introduction weekend.

Kommentera
De senaste dagarna har det varit fullt upp från morgon till kväll då ESNs Introduction Weekend har hållit hus. Och ännu är den inte slut, om en timme är det nämligen dags för brunch.
 
Under helgen har vi fått göra allt möjligt, vi blev indelade i grupper med egna coacher i fredags och efter lite presentationslekar fick vi se en comedy show på ett ställe som hette Boom Chicago. Efter den totalt misslyckade standupen på välkomstevenemanget var vi alla nog lite skeptiska men oj så vi skrattade! Det var en grupp som blandade olika sketcher med imrovisation och det var riktigt bra! Skulle bra kunna tänka mig att gå på en till show där.
 
Fredag kväll hade vi en stor förfest med gratis pizza och open bar innan vi fortsatte till en nattklubb. Förfesten var riktigt rolig men nattklubben var trång och spelade tråkig musik så jag och de andra som bor på samma ställe cyklade hem rätt tidigt. 
 
Igår lördag började dagen med en Alternative Tour genom centrum. Jag tyckte det var riktigt intressant att höra guiden berätta olika historier från olika platser i Amsterdam. Hade med kameran också så jag har en del bilder, ska försöka sammanställa ett inlägg senare.
 
Meningen var att alla deltagare skulle äta middag borta på campus men eftersom vi bor närmare centrum och programmet skulle fortsätta i centrum efter middagen så bestämde vi oss för att laga middag tillsammans och äta här innan vi cyklar till följande program. Det visade sig vara ett klokt val för hamburgarna det bjudits på hade varit råa i mitten bland annat.. 
 
Kvällens program var i alla fall en pubcrawl i våra grupper och jag hade riktigt roligt! Eftersom fredagens nattklubb inte alls var i min smak så var jag lite orolig men tre av fyra ställen som vi besökte igår var riktigt bra med bra musik och låga priser! Kvällen skulle avslutas på en nattklubb men eftersom vi hade låst fast våra cyklar i varandra för att undvika stöld och en ville hem så blev det till att åka tidigt. Men lika så bra att sluta med humöret på topp!
 
Idag hade vi bestämt oss för att äta frukost ute på ett ställe i närheten vilket var riktigt trevligt det också.