Min dag i telefonbilder.

Kommentera
 
1. Första flygetappen mellan Vasa och Arlanda. Väldigt fint väder för en gångs skull. Självklart visade Amsterdam sig från sin värsta sida gällande vädret istället..
 
 
 
2. SAS varnade för varmt te. Rädda för att bli stämda kanske?
 
 
 
3. Kom fram till Amsterdam, åkte med bussen som ESN ordnade och började med allt pappersarbete som skulle göras. Efter många timmar kom jag äntligen till mitt rum och kunde också öppna min låda som jag fått.
 
 
 
4. På grund av att jag inte hunnit äta tog jag en jakt och gick ut för att söka efter mat. Så jag tog en promenad, kom till en kanal, gick lite till och hittade äntligen ett matställe - ett skumt indonesiskt litet ställe på en rätt tom gata. Lokalen var liten och gubben som jobbade där kunde inte engelska. Maten var uppradad som på en buffé och då jag hade valt vad jag skulle ha värmde gubben upp allt i mikron. Riktigt gott smakade det med mat i alla fall och det är väl bara att hoppas att jag inte blir matförgiftad.
 
 
 
5. Efter att jag ätit blev det dags att trotsa metron och försöka hitta tillbaka till campus. Efter att ha försökt tyda holländskan och de råddiga kartorna lyckades jag faktiskt relativt smidigt! På tillbakavägen däremot gick jag nästan vilse efter att ha använt en annan utgång än tidigare..
 
 
 
6. Jag som inte dricker öl har nog insett att jag helt enkelt får ta och lära mig nu då jag bor här. En dansk tjej hjälpte mig välja något som passar en nybörjare, och resultatet blev en citronsmakande öl som smakade som mjöd, alternativt citroncider. En början!