Om varför bloggen existerar.

Kommentera
Att jag är påväg på utbyte har jag självklart vetat om en tid. Det är något som rört sig i huvudet väldigt länge faktiskt. På senare tid har jag funderat mycket på huruvida jag vill dokumentera mitt äventyr både för mig själv och för mina nära och kära. Har frågat runt lite, frågat vad folk tycker om idén. Helt ärligt fick jag inte så tydliga svar och lade idén på hyllan, åtminstone tills jag hade en ordentlig dator att skriva på. Nu har jag min nya dator. Det är fredag. Jag åker iväg på måndag. Och jag tror jag faktiskt kommer fullfölja min idé. Jag kan komma på tre orsaker till varför:
  1. För mig själv. Detta är ett stort äventyr för mig som jag vill att ska dokumenteras så att jag kan minnas tillbaka på mina erfarernheter i framtiden. Att skriva av mig är också terapi som jag väl eventuellt kan behöva där borta.
  2. För mina nära och kära, det vill säga min familj och mina vänner. Det kan vara svårt att uppdatera alla om vad jag riktigt håller på med så att ha allt på ett ställe gör det lättare för mig och alla andra inblandade.
  3. För andra människor som vill ut på liknande äventyr och önskar läsa andras tankar och upplevelser. Jag vet att jag själv gjort massvis med research och googlande för att få ett hum om vad jag kommer vara med om.
 
Och blir det inte till något så blir det inte till något.
 
Hur som helst. Idag ska alla kompisar träffas för sista gången innan jag åker iväg. Jag tror det kan bli jobbigt. Att säga hejdå till folk är bland det värsta jag vet.