Om förändringar. Och att ta bussen till Prag.

Kommentera
Vardagen har börjat rulla på här. Skola har jag några dagar i veckan och resten av tiden spenderar jag på lite olika sätt. I slutet av förra veckan började saker och ting hända - det blev dags att flytta. Men på själva flyttdagen var jag inte i Amsterdam. Dock gjorde det inte så mycket eftersom våra grejer flyttades av personalen. Så nu bor jag på ett nytt ställe! Ska jag vara helt ärlig är det ännu en byggarbetsplats med smuts och byggubbar. Och oljud. Men själva rummet är hur mysigt som helst! 
 
Hur som helst så spenderade jag helgen i Prag! Och jag åkte dit med buss! Det var en resa som ESN, alltså den internationella studentföreningen, ordnade så för en billig peng fick vi uppleva en hel del. Vi startade i torsdags ungefär vid midnatt och kom fram vid 13-14 på fredag. Lite fick man sova men så värst kvalitativ sömn var det inte. Men vilka fina landskap man fick se på vägen! Hade ingen aning om att Tjeckien var så fint som det var. Det var också första gången jag var på "äkta tysk mark". Den enda gången jag varit i Tyskland tidigare var på Frankfurt flygplats på väg till USA då jag var fem.. Nu fick jag besöka ett antal bensinmackar - uppgradering!
 
Då vi kom fram till Prag var vi trötta och ville inget annat än att komma fram till vårt hostell. Vi skulle bo i gamla stan och bussen stannade en bra bit bort så det var bara att börja gå i värmen med sin packning. Vi kom fram till hostellet, väntade, väntade och fick till slut veta att vi inte fick bo där heller på grund av en vattenskada. Då var man nog glad! Så vi fick fortsätta gå och gå i värmen tills vi kom till hostell nummer två för mer väntande. Där fick vi bo men vi måste vänta två timmar på att få våra rum eftersom de inte städat färdigt. Jag och ett par nya bekantskaper åt en välbehövlig lunch innan vi äntligen fick våra rum på hostellet. Jag trodde aldrig jag skulle bli så glad över att få bo på ett hostell i ett rum med åtta personer!
 
Den första kvällen i Prag spenderades med Pub Crawl följt av ett besök i "Centraleuropas största nattklubb". Jag hade en riktigt rolig kväll men mot slutet var man för trött för att njuta av tillvaron så efter att ha utforskat den fem våningar stora nattklubben som skulle ha varit fantastisk om man skulle ha haft energi så gick vi hem till hostellet. Och som man sov gott den natten!
 
Lördag och söndag blev det n hel del turistande och jag blev verkligen imponerad över hur fin staden var. Jag tog massa bilder så en bildbomb är på kommande. Söndag sjutiden på kvällen startade bussen tillbaka till amsterdam. Sju igår morse stannade vi på campus och då fick jag och den av mina våningskamrater som var på samma resa börja gå mot vårt nya boende. Största delen av gårdadgen spenderades genom att sova.
 
Jag måste nog säga att Prag överträffade mina förväntningar och jag kommer absolut att besöka staden igen! Också maten där imponerade, man såg så himla mycket mat som såg gott ut och det var synd att man inte hann testa allt. Får bli till nästa gång!