Nästan för perfekt.

Kommentera

Tidig morgon på min sista hela dag i Budapest. Måste säga att jag börjar bli riktigt kär i denna stad, att vädret har varit perfekt gör det hela bara ännu bättre! Det finns så mycket att se och göra och jag kommer bara skrapa lite på ytan, men det betyder det finns en orsak till att återvända!


Igår hängde jag igen med tjeckiskan, vi åt frukost tillsammans på hostellet och tog oss till en park utanför Budapest dit man samlat en massa gamla kommuniststatyer. Ganska intressant! På eftermiddagen skiljdes vi åt och vandrade på egna håll, jag tog mig an backen upp till frihetsstatyn och sedan judiska kvarteren, innan vi möttes upp på hostellet på kvällen och gick runt i butiker och sedan åt en middag på "äldsta restaurangen i Budapest". 

Idag tror jag vi ska satsa på House of terror på morgonen och sedan ska jag vndra iväg till ett ställe jag inte ännu utforskat.

Vårfåglarna kvittrar utanför, blir nog ännu en perfekt dag har jag på känn!